Blog úvodní fotky

Desatero spolupráce s realitním makléřem

Zajímá vás, co můžete získat spoluprací s realitním makléřem? V čem se skrývá přidaná hodnota této spolupráce a proč mu vlastně svěřit nemovitost na prodej? I kvůli těmto častým dotazům jsem si pro vás připravila tohle desatero, díky kterému nakouknete pod realitní „pokličku“. A co všechno tedy obnáší ona spolupráce?

 

1.OSOBNÍ SETKÁNÍ

Prodej nemovitosti je velký životní krok, se kterým často přichází spousta očekávání, ale i obav. Což je naprosto pochopitelné. Proto vždy věnuji dostatek času našemu prvnímu setkání, abychom měli adekvátní prostor zodpovědět všechny vaše dotazy. A vy navíc získáte dost prostoru na to si ověřit, zda je můj způsob jednání a práce pro vás ten pravý.

 

2. ANALÝZA NEMOVITOSTI

Představte si, že chcete koupit/prodat dům nebo byt a najednou zjistíte:
– nesrovnalosti v podílech na společných prostorách náležejících k bytu,
– že je potřeba dodržet podmínky předkupního práva,
– přístup do nemovitosti přes cizí pozemky,
– neodpovídající půdorys, kolaudace garáže a vedlejších staveb, věcná břemena atd. atd.

Jímá vás hrůza? Nedivím se. Proto se hned po našem osobním setkání vrhám právě na analýzu nemovitosti – abychom tyto případné strašáky odhalili hned z počátku a abych pro vás našla řešení, jak s nimi zatočíme. Současně spolu najdeme také ideální způsob jak nemovitost lépe připravit k prodeji. A také vám ukážu, jak zvýraznit její přednosti a jak ji nejlépe prezentovat potenciálním zájemcům.

 

3. ANALÝZA CENY

Často vidím na realitních serverech nemovitosti nabízet za cenu nižší než by si „zasloužila“, ale i opačný extrém je na škodu. Zbytečně dlouho pak „trčí“ v nabídce a pozbývá na své atraktivitě. Nikdo nechce koupit „ležák“, to, co ostatní nekoupili. Optimální nastavení ceny bývá oříšek i pro zkušené makléře. Nestačí se podívat jen na realitní servery a cenu „odhadnout“. Proto pracuji i s cenovými mapami, aktuální situací a náladou na trhu, databází prodaných nemovitostí, s kupními cenami zapsaných v katastru. Společně postavíme cenu na reálných základech.

 

4. URČENÍ STRATEGIE

Správné načasování, cena, specifika nemovitosti a její stav, lokalita, nálada na trhu a další faktory – to jsou všechno pomyslné figurky na šachovnici, které ovlivňují strategii prodeje. Probereme spolu všechny možné tahy, včetně vaší vlastní představy. Naším společným cílem bude – najít ideální postup prodeje právě pro tu vaši nemovitost. Nemusíte mít obavy, pracujeme vždy jako tým. Protože správný obchod je ten, kde se na konci všechny strany cítí win-win.

 

5. HOMESTAGING – PŘÍPRAVA NEMOVITOSTI

„Kouzlo“ zvané homestaging – z vašeho bytu/domu udělá prodejní trhák. Rozhoduje o tom, jaké emoce nemovitost předá potencionálnímu kupci. Začíná tak několikahodinový proces aranžování, doladění nemovitosti vybavením a dekoracemi. Vyniknou tak benefity dané nemovitosti a odliší se od ostatních nabídek.
Chcete prodat nemovitost rychleji a za maximální cenu ne?

 

6. PROFESIONÁLNÍ FOTOGRAFIE

Stejně jako v životě, tak i v realitách se nevyplácí dělat věci jen tak na půl. Proto i u prezentace prodávané nemovitosti sázím vždy na „zkušené oko“ mojí dvorní fotografky. Díky kvalitní fotografii vám totiž mohu odvykládat příběh nemovitosti ještě dříve, než se ji vypravíte prozkoumat osobně. A to, jak na vás nabízený dům či byt zapůsobí, je klíčové. Snažíme se vystihnout náladu a detaily.
Zajímá vás více?

 

7. MARKETING NA MÍRU

Dříve k prodeji nemovitosti stačil letáček nebo inzerát v novinách. Později se přistoupilo k databázi klientů, párování poptávek, inzerci na realitních serverech. Dnes, chce-li být realitní makléř úspěšný a pro své klienty udělat maximum. Má k dispozici i další nástroje na podporu prodeje.
Ke každé nemovitosti přistupuji vždy jako k jedinečné a pak podle citu a zkušeností kombinuji „zbraně“ jako jsou sociální sítě, copywriting, PPC reklama, inzerce na srealitách, interní databáze a kooperace, atd.

Jak jednotlivé nástroje pracují?

 

8. KOMUNIKACE SE ZÁJEMCI

Jakmile dům/byt spatří světlo světa, začíná kolotoč telefonátů a prohlídek. Moje práce však není jen organizace a komunikace. Pro vaše bezpečí vedu evidenci zájemců, zjišťuji jejich potřeby, nákupní motivy a také prověřuji způsob a rychlost financování. Absolvovala jsem několik desítek školení z obchodních dovedností, psychologie i školení z oblasti práva. Je to pěkná „alchymie“ dotáhnout vše do zdárného konce.

 

9. SMLOUVY A FINANCOVÁNÍ

Jakmile je vybrán vhodný kupující, následuje proces přípravy smluvní dokumentace a podkladů pro financování. Je nutné dobře načasovat a propojit všechny kroky, vyhodnotit a zajistit rizika, nastavit termíny a činnosti mezi finančním poradcem, bankou, kupujícími, prodávajícími, úřady, katastrem. Bez dobré koordinace a bez znalosti souvislostí, to může být velmi stresující období – ale od toho máte mne, abychom všechny kroky zvládli hladce.

 

10. PRODEJ

Vše se povedlo. Pomohu vám s předáním nemovitosti, výběrem levnějšího dodavatele energií nebo jen s přepisem. Samozřejmostí je vypracování a podáním daňového přiznání. Kdo by si nepřál minimalizovat kontakt s jakýmikoliv úřady a úředníky, že?  Je čas otevřít šampaňské a popřát, aby se krásně bydlelo a žilo všem zúčastněným.

 

Pokud máte ve svém okolí někoho, komu by se pomocná „realitní ruka“ hodila, budu ráda za doporučení.