prodej nemovitosti

Nejčastější chyby při prodeji

Celá řada majitelů nemovitostí má snahu, prodat svoji nemovitost „na vlastní pěst“. Pokud se rozhodnete jít jejich cestou, zvažte všechna rizika, která vám mohou hrozit. Připravila jsem pro vás tento článek a společně projdeme nejčastějších 5 chyb, které potom s klienty společně napravujeme.

1. Stanovení prodejní ceny nemovitosti

Nemovitost je nejatraktivnější v  době, kdy se začíná s  jejím prodejem. Je v  tuto chvíli nejvíce zájemců a lze s  nimi vyjednávat, argumentovat, zajistit nejvýhodnější podmínky. Stanovení příliš nízké ceny vede ke ztrátě finančních prostředků, někdy i v  řádech statisíců. Naopak při zvolení příliš vysoké ceny trvá prodej déle a stejně se nakonec po delším čase dostane pod reálnou cenu. Stanovit cenu je poměrně složitá otázka. Pracuji s  placenými cenovými mapami, v  kterých jsou přímo údaje zapsané v  katastru nemovitostí za posledních několik let, neustále sleduji nabídky na realitních serverech a stovky nemovitostí jsem už navštívila osobně.

2. Nepřipravenost nemovitosti na prodej a prezentaci

Často se podceňuje první dojem a emoce, kterou nemovitost udělá už v inzerci. Pokud není nemovitost dobře připravená, buď klienty odradí nebo pokud už se ozvou, budou požadovat slevu.

Ráda vám poradím jednoduché triky, kterými lze z  obyčejné nemovitosti udělat prodejní trhák a zvýšit atraktivitu nemovitosti.

Nejčastěji doporučuji důkladný úklid, rozsvícení všech světel, vyvětrání nebo odklizení nepotřebných věcí, vymalování, jiné uspořádání nábytku, květiny atd. Díky homestagingu, který klientům nabízím, umíme zvednout prodejní cenu cca o 5-10%.

3. Prodejce inzeruje sám a jen jedním prodejním kanálem

Individuální podání inzerátu nepovede k navýšení zájemců o koupi, ale k telefonátům od neodbytných realitních makléřů, kteří používají různé taktiky, jak získat vaši nemovitost do nabídky. Realitní makléř může doporučit daleko více prodejních kanálů, které má vyzkoušené. Právě jejich kombinací svou nemovitost dostanete mezi daleko větší počet zájemců.

Je možné, že se vám ozve konkrétní zájemce, ale ani tak není vyhráno. Nastává náročné období sladit veškeré požadavky všech stran, správně nachystat smlouvy, myslet na všechny detaily, komplikace a administrativní záležitosti, vyřídit podklady k  úvěru, pohlídat časové návaznosti. Vy máte stále stejně peněz, více starostí a provizi „ušetří“ kupující. Pokud to zrovna není vaše parketa a nemáte zkušenosti s  prodejem, může se celý proces zkomplikovat, vy můžete o své peníze přijít nebo je dostat o několik měsíců později, než byl původní záměr.

Většina inzerátů stejně skončí prodejem přes realitní kancelář. Vyberte si tu, která pro vás udělá maximum, má na vaši zakázku čas, má dostatek zkušeností, a hlavně jí věříte.

Pokud máte již zájemce na svou nemovitost a potřebujete právní servis nebo jen poradit, zkonzultovat, ověřit, že jdete správnou cestou, klidně mi zavolejte, ráda vám poradím a domluvíme se individuálně.

4. Nedostatečné zajištění rizik

Kvalitní smlouva a toky peněz jsou podstatným momentem při prodeji. Je lepší předcházet možným rizikům a celý proces mít dobře zkoordinovaný a připravený. Každý prodej má jiné okolnosti a je potřeba dopředu myslet na možné komplikace. Kupní cenu lze ochránit několika různými cestami nejčastěji úschovou u notáře, advokáta či banky. Z vlastní zkušenosti vím, že právník nenahradí realitního makléře. Posuzuje rizika a právní záležitosti pouze z jiného úhlu pohledu. Navíc každý právník se nezabývá desítkami realitních obchodů ročně. S  tím vším vám ráda pomohu.

5. Osobní vztah k  nemovitosti

Před prodejem je dobré se zamyslet nad vaší nemovitostí i jiným způsobem. Je dobré znát její výhody i nevýhody. Někdy vlastní emoce mohou prodeji i bránit. Zájemci potřebují prostor pro představivost. Proto využíváme homestagingu, profesionálů fotografů. Ode mne dostanete vždy reálnou zpětnou vazbu.

 

Řešíte podobný problém, nebo máte otázky? Pojďme je probrat nad společným šálkem kávy.

Sledovat mě můžete také na Facebooku nebo Instagramu.