Jsou příležitosti, které se naskytnou jen jednou za život. Jako třeba ty ke koupi domu v historickém centru města. Hlavní náměstí v Telči je dokonce zapsané na seznamu UNESCO. A právě zde stojí dům, o kterém je řeč.
Telč patří mezi místa, kam by člověk při návštěvách Vysočiny rozhodně měl zamířit. Telč má co nabídnout milovníkům historie, renesanční architektury i společenského života, protože nejrůznějších akcí – od historických slavností přes koncerty různých žánrů až po farmářské trhy – se tu celoročně koná víc než dost. Okolí Telče je nádherné, rozhodně stojí za to ho podrobně prozkoumat, třeba na kole nebo v zimě na běžkách.
Aby toho nebylo málo, autem se může člověk snadno dostat do obdobně turisticky lákavé Jihlavy. Na rozdíl od ní si ovšem Telč zachovala historický ráz. Nenarazíte tu na moderní výstavbu, Telči se stavitelské novátorství vyhnulo. Naštěstí. Díky tomu zůstala tím, čím je. Městem s neopakovatelným duchem místa.
Dům, co žije s vámi
Být a žít v centru a zároveň žít centrem? Z bydlení na náměstí v Telči se stane váš životní styl. Pokud hledáte místo, kam vložit energii, čas i srdce – ovšem v nejlepším smyslu slova – pak je dům U Zeleného Žížaly žhavým kandidátem.
Bytem 2+1 v 1. patře získáte prostor pro soukromí i společenské vyžití. Interiér prošel před pár lety rekonstrukcí, která vkusně kombinuje moderní prvky a zároveň prostoru zachovává historický charakter.
Apartmány poskytnou vašim hostům ideální zázemí pro výlety po okolí i výhled do historické zástavby.
Restauraci v přízemí nikdo nemůže upřít strategickou pozici. Během turistické sezóny obvykle praská ve švech.
Historie domu:
Prvním zjištěným majitelem byl Jan Žížala, který byl řezníkem. Zemřel v roce 1553 a zanechal 4 dcery, z nichž Alina a Kateřina byly při jeho smrti ještě svobodné. Dvě nezjištěného jména byly provdány a to jedna za Pavla Sazymového, ševce, druhá za Mikuláše. Jan Žížala odporučil ve svém kšaftu, který učinil před svou smrtí, tento dům se vším hospodářstvím svému zeti Pavlovi Sazymovému a jeho dětem. Pavel Sazymů měl původně dům na předměstí u Velké brány a při něm „dělnici“ tj. ševcovskou dílnu. Tu byl na váhách, který dům si má ponechati. Z počátku se rozhodl pro to, že prodá dům v městě, a také již v r. 1553 uzavřel kupní smlouvu se Šťastným řezníkem, synem Jíry pernikářového, podle které mu prodal tento dům v městě za 200 kop, ale pak si to rozmyslil a po vzájemné dohodě tako kupní smlouva byla zrušena. Pavel Sazyma si ponechal tento dům v městě a následujícího roku 1554 prodal svůj dům u brány za městem. Pavel Sazymů býval dlouhá léta konšelem, případně purkmistrem a později městským rychtářem. V roce 1593 koupil dům Jakub Venclů, vyučen střihačem. Byl vzdělaný a později byl učiněn radním písařem. V roce 1628 se stává vlastníkem Václav Žížala, nepochybně je předkem původních Žížalů. Byl dvakráte ženat a zanechal 4 děti. Dále byl dům prodán Vítovi Šaškovi, ten zemřel v roce 1679. Dalším vlastníkem byl Jakub Hubra a později František Huber oba vyučeni soukeník – barvíř. Později připadl dům Matěji Šaškovi, Anežce a Agnes Šašeciusové a dále dospívajícím dcerám. Další v pořadí byl zeť Karel Kupka – sládek, který jej ve stáří prodal Františkovi Ingrischovi – obchodníkovi, po jeho smrti dům přešel na jeho dceru Anežku. Ta ho prodala v roce 1810 se vším zbožím a zařízením Františkovi Fritschovi obchodnímu příručímu. Dalšími majiteli byli Šebastián Kožuch, Vojtěch Rokyta – truhlář, Eduard Polák, Amalie Metzlová, která v roce 1868 koupila ještě masný krám. Po ní zdědily dům její děti Leopoldina a Alois. JUDr. Alois Neumann byl advokátem v Telči. Jako žid byl za války odvlečen gestapem a zemřel v roce 1941 v plynové komoře. Tento dům pak, jako židovský majetek byl z příkazu tajné policie ve Vídni 1942 zabrán. V roce 1946 byl připsán 3 jeho dětem. Tady historické záznamy končí. Čerpáno z knihy Domy v Telči, napsal Josef Rampula.
Technické informace:
Kompletní rekonstrukce v roce 1995, běžná údržba v následujícíh letech
Zastavěná plocha domu 313 m2, podlahová plocha domu 450 m2 + volná půda 220 m2
sklep – vinárna se zázemím 49 m2
přízemí – 169 m2 – restaurace, výčep, kuchyně 20 m2, sociální zařízení pro hosty a personál, šatna, sklady, chodba, schodiště
mezipatro 88,5 m2 – restaurace se sálem 80 m2, chodba – nabízí se možnost přebudovat na pokoje
1 patro. 135 m2 – byt s okny na náměstí 95 m2, 2x apartmán 35 m2 se soci. zázemím a balkonem, malý pokoj/kancelář 12 m2
volná půda (podkroví) 220 m2 – možnost vestavby až 6 pokojů pro 15 osob (2 x 3lůžka, 2 x 2 lůžka, 1x 4 lůžka, 1x 1 lůžko)
Cena 19.800.000 Kč Kč
Klíčové parametry nemovitosti
byt 2+1 95 m2 2 x čtyřlůžkový apartmán s balkonem 1x jednolůžkový apartmán obchodní prostor v přízemí 12 m2 (vstup z náměstí) restaurace se zahrádkou kapacita 130 míst volná půda 220 m2 (možnost 6 pokojů) sklepní prostory pro vinárnu 40 m2 velmi dobrý technický stav rekonstrukce v r. 1995
Spravovat Souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.